Partition
Petits Motets, vol. 4a
motets à 3 voix et instruments II - a. motets avec voix de dessus
Marc-Antoine CHARPENTIER
(1643-1704)
Référence : CMBV_075
Format :
23x31 cm
Reliure : Broché
130,00 € TTC
En stock
Marc-Antoine CHARPENTIER
(1643-1704)
Editeur(s) :
Shirley THOMPSON
Collection :
Monumentales
Marc-Antoine Charpentier
Type d’édition :
Édition critique
Maison d'édition :
Editions du Centre de musique baroque de Versailles
Cette référence comprend :
1 ex. édition critique
Présentation :
The two books of volume 4 of Marc-Antoine Charpentier’s petits motets have just been published by the Centre de musique baroque de Versailles. They contain 38 works for 3 voices and instruments, edited by Shirley Thompson.
This first book (a) includes 25 motets composed between 1676 and 1692 for 3 voices, including at least two dessus (children, sopranists or women).
Shirley Thompson closely studies the question of the use of texts, such as the motet Læta sileant organa for example, on a poem by Pierre Portes, for a funeral service in memory of Queen Marie-Thérèse. She also endeavours to put into perspective and apply the large quantity of recent research on Charpentier’s work. Performers will find in the introduction a complete synthesis that will allow them to put into practice an informed interpretation: notation of the figures for the positions of the right hand, doubling of the instruments on the organ, flute making, ornamentation, tempi, all completed by a bibliography, very useful for performance.
Shirley Thompson is Vice-President of the Royal Birmingham Conservatory. After her doctoral thesis, The Autograph Manuscripts of Marc-Antoine Charpentier: Clues to Performance (University of Hull, 1998), she published numerous scientific essays on Charpentier’s music. Her book, New Perspectives on Marc-Antoine Charpentier (Farnham, Ashgate, 2010), was republished in 2016. She has prepared numerous editions of Charpentier’s works for both performance and publication.
This first book (a) includes 25 motets composed between 1676 and 1692 for 3 voices, including at least two dessus (children, sopranists or women).
Shirley Thompson closely studies the question of the use of texts, such as the motet Læta sileant organa for example, on a poem by Pierre Portes, for a funeral service in memory of Queen Marie-Thérèse. She also endeavours to put into perspective and apply the large quantity of recent research on Charpentier’s work. Performers will find in the introduction a complete synthesis that will allow them to put into practice an informed interpretation: notation of the figures for the positions of the right hand, doubling of the instruments on the organ, flute making, ornamentation, tempi, all completed by a bibliography, very useful for performance.
Shirley Thompson is Vice-President of the Royal Birmingham Conservatory. After her doctoral thesis, The Autograph Manuscripts of Marc-Antoine Charpentier: Clues to Performance (University of Hull, 1998), she published numerous scientific essays on Charpentier’s music. Her book, New Perspectives on Marc-Antoine Charpentier (Farnham, Ashgate, 2010), was republished in 2016. She has prepared numerous editions of Charpentier’s works for both performance and publication.
Pagination :
XCV-339
Date de parution :
2018-11
Illustrations, fac similés (nbre) :
6
Introduction (langue) :
French/English
ISMN 979-0-707034-75-0
Les œuvres
Langue du texte :
Latin
Genre :
motet
Temps liturgique :
Motet de la Vierge
Ton :
Si bémol Majeur
Durée :
moins de 10'
Langue du texte :
Latin
Genre :
motet
Temps liturgique :
Saint Sacrement
Ton :
la mineur
Durée :
moins de 10'
Langue du texte :
Latin
Genre :
motet
Temps liturgique
Hymne pour les Fêtes de la Vierge
Ton :
Sol Majeur
Durée :
moins de 10'
Langue du texte :
Latin
Genre :
motet
Ton :
Do Majeur
Durée :
entre 10' et 19'
Langue du texte :
Latin
Genre :
motet
Temps liturgique
Motet pour les Fêtes de la Vierge
Ton :
Do Majeur
Durée :
entre 10' et 19'
Langue du texte :
Latin
Genre :
motet
Ton :
Sol Majeur
Durée :
moins de 10'
Langue du texte :
Latin
Genre :
motet
Ton :
Si bémol Majeur
Durée :
moins de 10'
Langue du texte :
Latin
Genre :
motet
Ton :
Fa Majeur
Durée :
moins de 10'
Langue du texte :
Latin
Genre :
motet
Ton :
Sol Majeur
Durée :
moins de 10'
Langue du texte :
Latin
Genre :
motet
Ton :
Sol Majeur
Durée :
moins de 10'
Langue du texte :
Latin
Genre :
motet
Ton :
Si bémol Majeur
Durée :
moins de 10'
Langue du texte :
Latin
Genre :
motet
Ton :
Do Majeur
Durée :
moins de 10'
Langue du texte :
Latin
Genre :
motet
Temps liturgique :
Cantique d'Anne
Ton :
Si bémol Majeur
Durée :
entre 10' et 19'
Langue du texte :
Latin
Genre :
motet
Ton :
Sol Majeur
Durée :
entre 10' et 19'
Langue du texte :
Latin
Genre :
motet
Temps liturgique :
Fête de Sainte Geneviève
Ton :
Si bémol Majeur
Durée :
moins de 10'
Langue du texte :
Latin
Genre :
motet
Ton :
Do Majeur
Durée :
entre 10' et 19'
Langue du texte :
Latin
Genre :
motet
Ton :
la mineur
Durée :
entre 10' et 19'
Langue du texte :
Latin
Genre :
motet
Temps liturgique :
Saint Sacrement
Ton :
Do Majeur
Durée :
entre 10' et 19'
Langue du texte :
Latin
Genre :
motet
Ton :
La Majeur
Durée :
moins de 10'
Langue du texte :
Latin
Genre :
motet
Ton :
Sol Majeur
Durée :
entre 10' et 19'
Langue du texte :
Latin
Genre :
motet
Ton :
Si bémol Majeur
Durée :
moins de 10'
Langue du texte :
Latin
Genre :
motet
Ton :
La Majeur
Durée :
moins de 10'
Langue du texte :
Latin
Genre :
motet
Ton :
la mineur
Durée :
moins de 10'
Langue du texte :
Latin
Genre :
motet
Ton :
Sol Majeur
Durée :
moins de 10'
Genre :
motet
Temps liturgique :
Saint Sacrement
Ton :
La Majeur
Durée :
entre 10' et 19'